top of page

מהו אימון אישי?

רוצה להתקדם ולהגשים?

רוצה לדעת איך למצוא מאמנת אישית מתאימה?

רוצה להבין מהו אימון אישי? ואיזה אימון אישי מתאים לך?

מהו אימון אישי?

כשמדברים על אימון אישי מדברים על מגוון רחב של גישות שמטרתן ללוות ולתמוך במתאמן בתהליכי הגשמה, השגת מטרות, מודעות עצמית, וטרנספורמציה בחווית החיים. רוב האנשים רוצים לנהל חיים שלווים, מלאים ומשמעותיים במגוון תחומים: התפתחות אישית, זוגיות, משפחה, קריירה ושפע כלכלי. האימון האישי מתמקד בפער בין החלומות והשאיפות לבין המציאות וחווית החיים. בעזרת הליווי של מאמן, המתאמן יכול ליצור בהירות ביחס לפעולות שהוא רוצה לנקוט, ויכול להשיג את המטרות שלו בצורה יעילה ומהירה יותר מאשר לבדו. האימון האישי במקורו הגיע מתחום הספורט, שבו מאמן אישי שעבד עם שחקנים ועודד ותמך וליווה סייע להם להגיע לתוצאות טובות יותר. תפיסת העולם הבסיסית באימון אישי היא שהמתאמן והמאמן הם שותפים לדרך. שניהם ביחד פועלים למען השגת המטרות והכוונות של המתאמן. המאמן מביא את המקצועיות, ההכוונה, ההקשבה, המיקוד והליווי, והמתאמן הוא זה שמביא את הידע המדויק לגבי השלב הבא, ונוקט בפעולות ובעשיה הנכונה לו.

בתחום האימון האישי יש ספקטרום רחב של גישות. הספקטרום של האימון האישי נע מגישות אימון אישי שמתמקדות בעשיה, ב doing, לגישות אימון אישי שמתמקדות בהוויה, ב being. הגישות של אימון אישי המתמקדות בעשיה, יציבו מטרות ויעדים והמאמן האישי ילווה את המתאמן בעשיה. המאמן יהוווה מסגרת, מיקוד ומקור תמיכה ומוטיבציה לשלב הבא בעשיה. באימון אישי הוויתי הדגש הוא על התהליך הפנימי, כאשר ההנחה היא שמתוך הטרנספורמציה הפנימית, שינוי באמונות ובדפוסי המחשבה והרגש יגיע הצעד החיצוני הנינוח והמדויק הבא. באימון ההוייתי תהיה גם עשיה, אבל הדגש באימון האישי יהיה על החוויה הפנימית שמובילה לעשיה הזו, והעשיה תהיה תוצאה טבעית של תהליך האימון האישי.

מהן מטרות האימון האישי?

המטרה הראשונה של אימון אישי היא ליצור בהירות ביחס לחזון ולמטרות של המתאמן. חשוב שהחזון והמטרות של המתאמן יהיו בהלימה למי שחשוב לו להיות כאדם, ולערכים המרכזיים שלו. לפיכך, אחת מהמטרות של האימון האישי היא להתבונן פנימה ולזהות את ערכי היסוד של המתאמן, ומתוכם להתחבר לחלומות ולשאיפות של המתאמן. המטרות הספציפיות והיעדים של האימון האישי נקבעים על ידי המתאמן עצמו, והן יכולות להיות במגוון רחב של תחומים מהתפתחות אישית, מציאת זוגיות, טרנספורמציה במערכות יחסים ועד מטרות כלכליות או הגשמה עיסקית. מטרה שניה של האימון האישי היא להוות מסגרת, ליווי ותמיכה בנקיטת הפעולות והצעדים שיקדמו את המתאמן בדרך להגשים את מטרותיו, או לשינוי בחווית החיים שלו. המאמן האישי מהווה אוזן קשבת, מקור מוטיבציה, מחויבות תמיכה ועידוד בדרך. מטרה שלישית של האימון האישי היא לזהות חסמים פנימיים של המתאמן ולתמוך בו בשיחרורם. זה מאד טבעי שבמהלך תהליך הגשמה של מטרות וחלומות יצוצו מגבלות, לפעמים עולה ממש חוויה של תקיעות, או ייאוש. הרבה פעמים מקור התקיעות לא ברור, אבל במציאות האדם חווה "דחיינות". המאמן נמצא שם כדי לבחון ביחד עם המתאמן את מה שהוא לא מצליח לראות לבדו או לא מצליח לשחרר לבדו: אמונות מגבילות, או רגשות שחוסמים.

תפקיד המאמן האישי

המאמן האישי והמתאמן פועלים כשותפים להגשמת מטרותיו של המתאמן. למאמן האישי מספר תפקידים בתהליך האימון, תפקיד אחד של המאמן האישי הוא להוות מקור תמיכה וליווי. הרבה פעמים המתאמן חווה רגעים של ספק, והמאמן האישי נמצא שם עבורו ועוזר לו להתחבר מחדש לחזון ולמשאבים שלו. תפקיד שני של המאמן האישי הוא למקד את המתאמן, לעזור לו ליצור בהירות ביחס למטרות שלו, הרצון שלו, והפעולות שהוא יכול לנקוט. תפקיד נוסף של המאמן האישי הוא להוות מראה עבור המתאמן ולעזור לו לראות דברים שהוא לא מצליח לראות בעצמו, כמו דפוסי חשיבה מגבילים, אמונות, ודפוסי התנהגות. תפקיד רביעי של המאמן האישי הוא לשאול שאלות שעוזרות למתאמן לפתח פרספקטיבה חדשה, להכיר טוב יותר את התת מודע שמנהל אותו.

תהליך האימון האישי

הנחת היסוד של האימון האישי היא שאנשים הם גדולים ומסוגלים, יש להם את ידע פנימי ויכולות. תפקידו של המאמן הוא ללוות, למקד, לתת תמיכה ומוטיבציה בתהליך צמיחה והתפתחות. האימון האישי מחבר את האדם למשאבים ולכוחות שלו, ולמערכת הערכים שלו. עיקר הדגש באימון האישי הוא על הכאן והעכשיו, על חווית החיים של המתאמן היום והדרך שלו להגשים את החזון שלו. עם זאת, האימון האישי נוגע גם בעבר, במקומות שבהם העבר משפיע ונוכח היום במציאות החיים של המתאמן, מכיוון שהעבר הוא לעיתים קרובות הד שקט שנוכח ומשפיע על האמונות, הרגשות והדפוסים בהווה. תהליך האימון האישי נפתח במפגש הכרות, וממשיך בכתיבת החזון ומטרות האימון, האימון ממשיך במפגשים שבועיים בהם המאמן והמתאמן עובדים ביחד על המטרות שהמתאמן הגדיר, ומסתיים בשיחת השלמה. באימון האישי המתאמן לומד להכיר את התחושות, הרגשות, האמונות, ודפוסי המחשבה שמנהלים אותו, ומתוך כך גם לשחרר אותם. המאמן האישי מלווה את המתאמן ותומך בו לאורך התהליך, בשמירה על המוטיבציה, בהתבוננות בדרך שהוא עשה, ובחיבור לחזון הגבוה שלו. האימון האישי מסתיים בשלב שבו המתאמן מרגיש שהוא השיג את המטרות שאיתן הגיע לאימון, או שבשלב שבו הכלים שהוא קיבל מאפשרים לו להמשיך בתהליך בעצמו.

משך הזמן של האימון האישי משתנה ותלוי בגישת האימון ובמתאמן. בדרך כלל מדובר על תהליך של לפחות 3 חודשים עד 6 חודשים.

למי מתאים אימון אישי?

אימון אישי מתאים למי שרוצה לחולל מפנה בחווית החיים שלו. אימון אישי מתאים למי שרוצה לחולל מפנה במערכות יחסים חשובות, ביחסים עם בן הזוג, עם ההורים, עם הילדים, עם קולגות או שותפים. אימון אישי מתאים למי שרוצה להגשים דברים ממקום נינוח ומחובר לעצמו ולערכים שלו. אימון אישי מתאים למי שחווה חוויה של תקיעות, אפילו לא ברור לו בדיוק מה תקוע וחשוב לו לשחרר את התקיעות הזו ולחיות חיים יותר מלאים ומשמעותיים. אימון אישי מתאים למי שמוכן לקחת אחריות אישית לחווית החיים שלו, ומוכן להתבונן באומץ בדפוסי החשיבה, ההתנהגות והרגש שמשפיעים עליו, ולנקוט פעולה על מנת לחולל בהם מפנה.

מהו אימון אישי הוויתי?

אימון אישי הוויתי מתמקד במי שאנחנו, בחוויה הפנימית שמתוכה אנחנו פועלים. כולנו רוצים לחיות בהרמוניה, בשלווה, בחופש, וברווחה. ביום יום אנחנו פוגשים בכאוס, בלבול, תסכול, עומס ולחץ. ישנו מיתוס נפוץ שרובנו מתנהלים לפיו בעולם, שאם רק נדע יותר, נצבור יותר רכוש, נעשה יותר נהיה מאושרים. אם נמצא את בן הזוג המתאים, אם יהיו לנו ילדים, אם נהיה רזים, אם נקנה את הבית המסוים

וכו' אז נרגיש מסופקים, בעלי ערך, אהובים, שלווים וכו'. זו אמונה שהחוויה הפנימית שלנו תלויה בעשיה שלנו ובמה שיש לנו. האימון האישי ההוויתי שם זאת בסימן שאלה.

באימון אישי הוויתי נתמקד ישירות בדרך שבה אנחנו חווים את העולם. כאשר נקודת המוצא היא שהכרות עמוקה עם הרגשות, התחושות, האמונות והתחושות שלנו היא זו שתאפשר טרנספורמציה במי שאנחנו ובדרך שבה אנחנו חיים וחווים את העולם. באימון ההוויתי נלמד להקשיב באמת למי שאנחנו ולפתח חמלה וסבלנות לנו ולסובבים אותנו.

אחת ההנחות החשובות של אימון אישי הוויתי היא שאנחנו אומנם יכולים לכפות על עצמנו מלמעלה דרכי התנהגות חדשות, אבל זה בפני עצמו לא ישנה אותנו בהרבה. באימון אישי הוויתי נתמקד בהכרת מי שאנחנו עכשיו, ומי שאנחנו ביחס לחזון אליו אנחנו שואפים. מתוך ההכרות הזו נגלה צעדים חדשים ומעשיים שיובילו אותנו לשלב הבא בהתפתחות שלנו, שיכול להיות אף טוב יותר מאותו חזון ראשוני שאיתו הגענו לתהליך האימון האישי.

באימון אישי נכיר גם את העבר טוב יותר, כאשר הדגש הוא על מי אנחנו בהווה, ועל יצירת דרכים חדשות להיות.

אימון אישי בגישת סאטיה

משמעות המילה סאטיה בסנסקריט היא אמת או חוויה מלאה, בפאלית קשב עמוק. האימון האישי הסאטי פותח על ידי נטאלי בן דויד מקימת "אימושין" בית הספר להוויה, הקשבה וטרנספורמציה. האימון האישי הסאטי התפתח מתוך האימון ההוויתי, והוא משלב גם התבוננות בתחושות הגוף והנשימה. ההכרות עם תחושות הגוף ועם הנשימה היא מפתח להכרות עמוקה של האדם עם עצמו. העבודה עם תחושות הגוף והנשימה מאפשרת חיבור עמוק לתת מודע, לדברים שלא תמיד יש עליהם גישה ישירה דרך ההגיון והשכל. האימון הסאטי והחיבור לגוף מאפשרים לנהל ולווסת את הרגשות ואת הדרך שבה אנחנו המתאמן מנהל את מערכות היחסים שלו ואת עצמו.

טראומה נצברת בתאי הגוף והשרירים, האימון האישי המשלב התבוננות בגוף מאפשר לזהות את המקומות בהם המתאמן מוגבל על ידי טראומה מהעבר, ולאפשר לו בחירה וחופש במקומות הללו.

חזרה לבלוג, כלים למערכות יחסים, סרטונים, מאמרים

bottom of page